جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

گرد و غباری شدید از صبح امروز از سمت ۳ کشور عربی به سوی ایران روانه شده و با تشدید آن در عراق، استان خوزستان را درنوردیده است.

گرد و خاک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در خوزستان از صبح امروز اظهار کرد: وقوع گرد و غبار در استان خوزستان با منشأ فرامرزی (کشورهای عراق، اردن و سوریه) بوده که در کشور عراق تشدید یافته است.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود تمام درها و پنجره‌ها و منافذ ساختمان محل زندگی، خانه و محل کار کاملا بسته نگه داشته شود و از باز و بسته کردن غیر ضروری آن خودداری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: از انجام فعالیت‌های شدید بدنی در فضای آزاد خودداری شود و استفاده از خودروهای تک سرنشین و شخصی نیز محدود شود.

وی افزود: همه افراد به ویژه گروه‌های پرخطر مانند بیماران قلبی و مبتلایان به آسم و آلرژی از خروج غیر ضروری از خانه پرهیز کنند.

گرد و غبار در خرمشهر بیش از ۵۴ برابر حد مجاز

شهریار عسگری مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای آبادان و خرمشهر در ساعت ۹ صبح امروز به ترتیب بیش از ۴۶ و ۴۵ برابر حد مجاز رسید.

عسگری در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز در خوزستان، اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۰ امروز (۱۳ اسفندماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای خرمشهر ۸۲۲۵ میکروگرم در مترمکعب بوده است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات گرد و غبار در شادگان ۷۱۱۸،  آبادان ۶۹۷۶، اهواز ۴۵۴۹، سوسنگرد ۳۰۹۲، بندر امام(ره) ۱۳۶۰، شوش ۲۹۰، اندیمشک و ماهشهر ۸۳، بهبهان ۸۱، رامشیر ۷۸، شوشتر ۷۵، گتوند ۵۶ و ایذه ۴۶ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، میزان غلظت گرد و خاک در هوای خرمشهر در ساعت ۱۰ امروز به بیش از ۵۴ برابر حد مجاز رسیده است.

وی افزود: غلظت گرد و غبار در شادگان نیز به بیش از ۴۷ برابر حدمجاز، آبادان بیش از ۴۶ برابر، اهواز بیش از ۳۰ برابر، سوسنگرد بیش از ۲۰ برابر و  حد مجازو بندر امام (ره)  بیش از ۹ برابر حد مجاز رسیده است.

کد خبر 661582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha